jueves, 1 de octubre de 2009

Treball Blogosfera


LES NOVES TECNOLOGIES A L'AULA D'EDUCACIÓ INFANTIL
L’entrada de les noves tecnologies dins l’escola és un fet, encara que moltes vegades es qüestiona si és correcte o no la introducció d'aquestes tecnologies en nens de 0-3 anys.
El que és cert és que els nens d'avui en dia, han crescut amb ordinadors a casa, es a dir, que ja hi han tingut un primer contacte.
Aquestes noves tecnologies ens aporten una gran quantitat d'avantatges dins de l'aula, com per exemple:

- Les noves tecnologies són una eina motivadora per als infants.

- Amb les noves tecnologies podem gravar sons, fer fotografies, dibuixos, fer
presentacions, jugar amb l'ordinador…cercar informació a través de la xarxa,
publicar el que es fa a l’aula perquè es pugui veure fora.

- Ofereix gran quantitat d’informació i en format multimèdia, combinant efectes
sonors,músiques, cançons, locucions, imatges estàtiques i animades amb
grafismes i colors suggerents. Estimulant la imaginació i la curiositat per sentir,
veure, fer…

- Permet a l’infant jugar, experimentar, descobrir, provar que passa si…, anar cap
endavant o cap enrere i repetint el joc tantes vegades com vulgui, sense por a
equivocar-se. Pot equivocar-se una vegada i un altra, corregint l’error per si
mateix, estimulant la seva auto-estima.

- Permet aprendre:
o Comprendre i respondre a instruccions senzilles.
o Desenvolupament del concepte d’espai.
o Llenguatge iconogràfic i visual.
o Llenguatge informàtic.
o Habilitats en la utilització de les noves tecnologies.
o Estimula cap a la llengua escrita.
o Coordinació oculo-manual.
o Desenvolupament de les relacions causa-efecte en la pantalla.

- Es diverteixen aprenent.

- Del ordinador es refereix també com a un mitjà que potencia l’aprenentatge
autònom, encara que en els primers anys (1 a 3) de l’escolarització consideram
que aquesta actuació ha de ser amb la actuació directa de l’adult.

El potencial dels ordinadors dins l’aula d’educació infantil, igualment que en altres etapes educatives, dependrà de la proposta d’utilització que en faci l’adult (de la selecció del software educatiu que després es farà servir i de la proposta d’integració o contextualització dins l’aula com una eina més.)Informació(http://gte.uib.es/publicacions/articulos/fina/calvia1.pdf)

Altres blocs on es parla de les noves tecnologies (0-3 anys)



2 comentarios:

  1. Jo he aportat informació sobre les diverses fases que té el desenvolupament de la personalitat del nen.
    Crec que a través del ordinador el nen pot aprendre moltes coses, per tant, és una eina essencial. També és cert que els nens d’avui dia, han crescut amb ordinadors a casa i això fa que els nens s’integrin més fàcilment a les aules. Tota tecnologia educativa té avantatges i inconvenients. Arantxa ha citat els avantatges d’aquesta.

    ResponderEliminar
  2. La introducció de les TIC a les aules, es considera com a un aprenentatge més dins les aules, però no pel fet que estiguin de moda, sinó perquè ja és una realitat, les generacions actuals d’alumnes, i tots els futurs que vindran, han nascut i estan creixent amb les noves tecnologies.
    És ben el que ha citat la Marta "els nens d’avui dia, han crescut amb ordinadors a casa i això fa que els nens s’integrin més fàcilment a les aules" i això és un avantatge. Però també cal recordar que avui en dia no tots els infants disposen d'un ordinador a casa seva i això també és una realitat que cal tenir present.
    L'ús de les TIC a les aules també dependrà de cada escola i del seu projecte com a tal; encara que és difícil que avui en dia no hi hagin escoles que no hagin integrat les TIC dins el seu currículum.

    ResponderEliminar